پشم سنگ ايران پشم سنگ ايران .

پشم سنگ ايران

پشم سنگ چيست، معرفي انواع پشم سنگ به همراه كاربرد.

پشم سنگ نوعي عايق صوتي و حرارتي است كه در صنايع مختلف و در بسياري از كاربردها مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

انواع پشم سنگ شامل موارد زير ميشود:

  • پشم سنگ تخته‌اي :


پشم سنگ پانلي به صورت ورقه‌هايي با دانسيته و ضخامت مختلف توليد مي‌شود كه معمولاً براي عايق‌بندي ديوارها، سقف و كف‌ها در ساختمان‌ها استفاده مي‌شود.
اين نوع پشم سنگ داراي ويژگي‌هاي حرارتي و صوتي مناسبي است و مي‌تواند به طور موثر در كاهش گرماي ورودي و خروجي از ساختمان كمك كند، همچنين براي كاهش صداي ناشي از انتقال از طريق ديوارها و سقف‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
پشم سنگ تخته‌اي معمولاً با ضخامت‌هاي مختلف و در ابعاد استاندارد توليد مي‌شود تا به راحتي بتواند به ابعاد و نيازهاي مختلف ساختمان‌ها پاسخ دهد.

  • پشم سنگ پتويي:


پشم سنگ پتويي به صورت رول‌هايي با ضخامت متغير و عرض مشخص توليد مي‌شود.
اين نوع پشم سنگ براي عايق‌بندي لوله‌ها، تجهيزات صنعتي، ديوارها و سقف‌هاي داخلي و خارجي ساختمان‌ها و استفاده در صنايع مختلف مانند صنايع نفت و گاز، خودروسازي و غيره استفاده مي‌شود.


اين نوع پشم سنگ معمولاً براي عايق‌بندي ديوارها، سقف و كف‌ها در ساختمان‌ها، و همچنين براي عايق‌بندي لوله‌ها و تجهيزات صنعتي استفاده مي‌شود.
پشم سنگ رول به دليل شكل رولي، مي‌تواند به راحتي نصب شود و براي پوشش مساحات بزرگ و مختلف مناسب است.

  • پشم سنگ لوله‌اي :


پشم سنگ لوله‌اي  به صورت رول‌هايي با قطرها و ضخامت‌هاي مختلف توليد مي‌شود كه براي عايق‌بندي لوله‌هاي گرمايشي، خنك كننده، آبي و غيره استفاده مي‌شود.

  • پشم سنگ هيدروپونيك :


پشم سنگ هيدروپونيك معمولاً براي عايق‌بندي سيستم‌هاي هيدروپونيك (روش كاشت گياهان بدون خاك) استفاده مي‌شود.
اين نوع پشم سنگ داراي ويژگي‌هاي ضد رطوبت است و مي‌تواند از رطوبت و نفوذ آب به داخل سيستم‌هاي هيدروپونيك جلوگيري كند.

  • پشم سنگ ضد رطوبت :

اين نوع پشم سنگ داراي ويژگي‌هايي است كه در مقابل رطوبت و آب مقاومت بيشتري دارد.
پشم سنگ ضد رطوبت معمولاً براي استفاده در محيط‌هايي با شرايط رطوبتي بالا مانند حمام‌ها، آشپزخانه‌ها و ساير مناطق مرطوب استفاده مي‌شود.

براي اشنايي بيشتر با انواع پشم سنگ اينجا كليك كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۰۵:۲۱ توسط:پشم سنگ ايران موضوع: نظرات (0)

آشنايي با كاربرد پشم سنگ رولي در ساختمان ها.

پشم سنگ رولي از انواع عايق حرارتي است كه كه در صنعت ساختمان عايق‌گذاري به وفور استفاده مي‌شود. اين جنس عايق به عنوان يكي از جايگزين‌هاي محيط ‌زيستي و كارآمد براي عايق‌هاي ساختماني محسوب مي‌شود. در زير به برخي از كاربردهاي پشم سنگ رولي در ساختمان پردازيده شده است:
پشم سنگ رولي يك ماده ساختماني بسيار چند منظوره است اين ماده با ويژگي‌هاي منحصر به فردي مانند عايق حرارتي عالي، جذب صدا، مقاومت در برابر حريق و عمر طولاني، در انواع مختلف پروژه‌هاي ساختماني به‌كار مي‌رود.

كاربردهاي پشم سنگ رولي در ساختمان:

  1. عايق حرارتي: يكي از كاربردهاي اصلي پشم سنگ، عايق حرارتي براي ديوارها و سقف‌هاي ساختمان به كار مي‌رود. . اين ماده از انتقال حرارت مانع مي‌شود و مي‌تواند به بهبود كارايي انرژي و صرفه‌جويي در هزينه‌هاي گرمايش و سرمايش كمك كند.
  2. عايق ضدآب: پشم سنگ مقاومت بالايي در برابر جذب آب دارد كه باعث مي‌شود كه ساختمان از خطر سرريز آب در مواقع باراني محافظت شود.
  3. عايق برقي: برخي از انواع پشم سنگ رولي داراي خواص عايق برقي نيز هستند. اين ويژگي مي‌تواند در سيستم‌هاي الكتريكي ساختمان، مانند اتصالات برقي و سيم‌هاي الكتريكي، كاربرد داشته باشد.
  4. عايق‌هاي لوله: اين نوع پشم سنگ رولي به عنوان عايق در برابر گرما و سرما بر روي لوله‌هاي گرمايشي و سرمايشي استفاده مي‌شود. اين كاربرد به جلوگيري از افت كارايي سيستم‌هاي گرمايشي و سرمايشي و همچنين صرفه‌جويي در مصرف انرژي كمك مي‌كند.
  5. كاربردهاي صنعتي: در برخي از صنايع مانند صنايع خودروسازي، پشم سنگ رولي به عنوان عايق حرارتي و صوتي در قسمت‌هاي مختلف از جمله موتورها و پنل‌هاي داخلي خودروها استفاده مي‌شود.
  6. عايق‌هاي تزئيني: در برخي از موارد، پشم سنگ رولي به عنوان عنصر تزئيني نيز استفاده مي‌شود. اين ماده مي‌تواند براي پوشش ديوارها يا سقف‌ها به صورت زيبا و طراحي شده‌اي استفاده شود، جهت عايق كردن فضاهاي بين شيارهاي درب و پنجره، عايق‌هاي لوله‌هاي كوچك، و نوارهاي عايقي براي انواع كابل‌ها و سيم‌هاي الكتريكي است.
  7. مصارف ساختماني ديگر: پشم سنگ رولي همچنين در ساختمان براي مصارف ديگري نيز استفاده مي‌شود مانند عايق بندي لوله‌ها، عايق‌هاي كولرها و فن‌ها، و ايجاد سطوح صاف و هموار.

به طور كلي، پشم سنگ رولي به دليل ويژگي‌هاي عايقي، مقاومت در برابر آتش و رطوبت، و سبكي و زيبايي، در ساختمان‌هاي مختلف به عنوان يك ماده ساختماني محبوب به كار مي‌رود، همچنين شما ميتوانيد محصولات پشم سنگ رولي را از وب سايت پشم سنگ ايران تهيه بفرماييد و يا جهت كسب اطلاعات بيشتر با كارشناسان اين مجموعه تماس حاصل فرماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۳۲:۱۷ توسط:پشم سنگ ايران موضوع: نظرات (0)

آشنايي با پشم سنگ ضد رطوبت و كاربرد آن

به نقل از وبسايت  پشم سنگ ايران "پشم سنگ ضد رطوبت (نانو)، به دليل خاصيت آب‌گريزي كه دارد، در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاومت بيشتري دارد. اين ويژگي موجب مي‌شود كه پشم سنگ در مواقعي كه ممكن است با رطوبت مواجه شود، مانند مناطق با آب و هواي مرطوب يا فضاهايي كه با انتشار بخار آب سرد شده‌اند، كارايي خود را حفظ كند. از ديگر مزاياي پشم سنگ ضد رطوبت (نانو) مي‌توان به مقاومت در برابر قارچ و باكتري، عدم جذب آب و رطوبت و نگهداري حالت سختي و ساختاري پايدار اشاره كرد. اين خواص باعث مي‌شوند كه پشم سنگ در انواع ساخت و سازها، از جمله ساختمان‌ها و سيستم‌هاي عايق حرارتي و صوتي، استفاده گسترده‌اي داشته باشد. همچنين، مقاومت پشم سنگ در برابر آتش نيز يكي از ويژگي‌هاي مهم آن مي‌باشد." 

براي اطلاعات بيشتر راجع به اين محصول ، به وبسايت پشم سنگ ايران مراجعه بفرماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۵۸:۲۴ توسط:پشم سنگ ايران موضوع: نظرات (0)